2010年10月11日星期一

為了和平

為何要和平,就是對自然的保護,對生態的保護,每一個人都能有尊嚴地生活。

我記起在華盛頓特區的其中一個記念館所見。

我討厭戰爭
"I have seen war. I have seen war on land and sea. I have seen blood running from the wounded . . . I have seen the dead in the mud. I have seen cities destroyed . . . I have seen children starving. I have seen the agony of mothers and wives. I hate war"
我目睹戰爭,我目睹戰爭對土地及海洋的蹂躪,我目睹傷口流出的血,我目睹泥濘中的屍體,我目睹城市的毀壞,我目睹飢渴的兒童及痛苦的母親和妻子。我討厭戰爭。
美國前總統羅斯褔

我目睹戰爭……我討厭戰爭

四大自由: 言論自由、信仰自由、免於匱乏的自由、免於恐懼的自由

沒有留言:

發佈留言